נתניהו נאם באו"ם: "פריצת דרך היסטורית לשלום"

שלמה ריזל No Comments on נתניהו נאם באו"ם: "פריצת דרך היסטורית לשלום"

ראש הממשלה נתניהו נאם בפני עצרת האו"ם ביום שישי: "אני מאמין שאנחנו בפתחה של פריצת דרך דרמטית עוד יותר מהסכמי אברהם: שלום בין ישראל לסעודיה. שלום כזה יביא בהמשך לסיום הסכסכוך הערבי ישראלי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת נאומו בעצרת האו"ם
ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת נאומו בעצרת האו"ם צילום: אבי אוחיון /לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו נאום ביום שישי בפני עצרת האו"ם בניו יורק והתמקד בנאומו במגעים המתקדמים להשגת הסכם שלום בין ישראל לערב הסעודית. "אנחנו עומדים בפני בחירה שתקבע אם נהנה מהברכות של שלום היסטורי, של שגשוג ותקווה ללא גבול או שמשיך לסבול מקללת מלמה, טרור וייאוש", אמר נתניהו בפתח נאומו.

הוא אמר כי "הפלסטינים יכולים להפיק תועלת רבה משלום רחב יותר" וכי "הם צריכים להיות חלק מהתהליך הזה", אך "לא צריך להיות להם וטו על התהליך". עוד אמר נתניהו: "אני מאמין ששלום עם מדינות ערביות נוספות יגדיל את הסיכויים לשלום עם הפלסטינים, שהם רק 2 אחוזים מהעולם הערבי". נתניהו הבהיר כי קודם לכן על ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן להפסיק את הקונספירציות האנטישמיות ולהפסיק לממן מחבלים.

תיקונים עד הרגע האחרון. נתניהו בהכנות אחרונות לקראת נאומו בעצרת הכללית של האו״ם

עוד הוסיף: "אני מאמין שאנחנו בפתחה של פריצת דרך דרמטית עוד יותר מהסכמי אברהם. שלום כזה יביא דרך ארוכה לסיום הסכסכוך הערבי ישראלי".

ראש הממשלה התייחס גם לאיום האיראני ואמר כי חובה להחזיר את הסנקציות על משטר האייתולות ולהמשיך לנופף ב"איום צבאי אמין" מול איראן.

נתניהו התייחס גם לטכנולוגיית הבינה המלאכותית שהולכת ומתפתחת בעולם ואמר כי יש הרבה מה להרוויח ממנה, אך "צריך גם לדון בסכנות שהיא טומנת בתוכה".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג התייחס לנאום נתניהו: "חזון השלום האזורי כשסעודיה במרכזו הוא החלופה ההיסטורית לאיום הבלהות האיראני למזרח התיכון, כשאיום הגרעין האיראני במרכזו. זהו מסר חשוב בנאומו של ראש הממשלה בפני עצרת האו״ם ואני מברך עליו".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב: "תודה לך אדוני ראש הממשלה על ייצוג מרשים של מדינת ישראל בעצרת האו"ם. יחד נביא בע"ה שלום תמורת שלום, נמשיך לשמור על ביטחון ישראל, להתיישב בכל מרחביה, ולפתח אותה ואת המזרח התיכון והעולם כולו".

שר המשפטים יריב לוין: "אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על נאומו המצויין בעצרת האו״ם. מובילים שלום תמורת שלום. מבצעים חזון של שלום בין ישראל לעולם הערבי. תחת הנהגתו ויחד עם חברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, שמים את ישראל בקדמת הבמה העולמית באשר לטכנולוגיה של העשור הקרוב – הבינה המלאכותית".



0 תגובות